Efter trekking

Heeeye!
 Nu sitter vi här vid poolen vår andra och sista dag i Bangkok.
Tänkte berätta lite om vad vi gjorde när vi kom hem från trekkingen.

Söndag Vi kom hem från trekkingen runt 18:30, duschade och svirade om för att gå på nattmarknaden som är i Chang Mai varje söndag. Vi mötte upp Lovisa och Wilma som vi träffade tidigare under dagen och gick på marknaden tillsammans. Man kan hitta allt från mat, smycken, hantverk, musik, konst, kläder och massa mer.

Efter marknaden åkte vi på dragqueen show vilket var väldigt roligt att se! Sjukt duktiga på de dom gör! Baren var väldigt liten och vi kunde därför inte gå in, stod utanför ett tag men åkte sedan vidare till en annan bar där vi spelade beerpong. Väldigt mysig kväll tillsammans med de två andra svenska tjejerna.

Måndag sov vi ut väldigt länge. Gick inte upp förrän vid 13. Vi åt lite mat och drog sedan iväg på Chang Mai night Safari. Till en början gick vi runt i parken och tittade på djuren och senare när de blivit mörkt valde vi att åka de två night Safari so  gick runt parken. Fick se tigrar,lejon,björnar, zebror, giraffer och många fler. Alla såg ut att ha det väldigt bra i sina inhängnaden vilket kändes jätteskönt. Innan vi åkte hem tittade vi på en dansshow som också den var väldigt bra men kort.

Väl hemma från night safari mötte vi upp Wilma och Lovisa igen för att sedan äta middag tillsammans innan de var dags att gå tillbaka hem för att packa väskorna.

TISDAG
vi lämnade hotellet tidigt på morgonen och åkte till flygplatsen i Chang Mai, där fick vi vänta ungefär 1,5 timme och sedan flög vi till Bangkok. Från flygplatsen tog vi tåget in mot själva staden då flygplatsen ligger ungefär 3 mil utanför city. Tåget var jättesmidigt och väldigt billigt vilket passar oss bra eftersom vi har en budget att leva på. Dock redan sprucken hehe....
Vi bytte tåg en gång vilket också de var jätteenkelt, hela resan gick på ungefär 20kr. Vi gick från tågstationen till vårt hotell som tydligen låg ganska långt ifrån tågstationen. Tog ungefär 25 minuter så det var väl inte jättefarligt men väldigt varmt med två väskor.

Väl på hotellet trodde vi nästan inte våra ögon, vi bor på Prince Palace och de är verkligen ett lyxhotell. De stod två män och öppnade dörrarna för oss när vi kom, vi fick åka hissen upp några våningar för att komma till receptionen där typ allt är inrett i guld. De finns 24 våningar och har ett A,B,C,D hus, balsal, buddistiska rum där man kan be, typ som ett litet tempel inuti hotellet. Vi har pool på ena takvåningen och blickar just nu ut över Bangkoks fina kvällsvy. Man ser hur långt som helst och nu när det är mörkt ser man alla tempel lysa i guld runtom kring staden. Galet vackert! Här har vi betalat liiiite mer, 181kr för två nätter var. Så alltså 362kr totalt.

Mer om våra Bangkok dagar kommer i ett senare inlägg!

Tack för att just du läst!