Pai dag 2

Heeeye!


 Pai dag 2


Fredag 25/11


Jag tog som väldigt ofta under denna resa en väldigt skön sovmorgon. Vaknade inte förrän vid 10-11 någon gång. Jag upp och duschade och kollade av kläderna som jag lämnat in till boendets tvättstugan dagen innan. Kläderna var inte alls rena och jag bad dom därför att tvätta mina kläder igen.


Ägaren på boendet skjutsade sedan in mig till centrum och hjälpte mig hitta ett bra ställe att hyra moppe på. Jag fick en väldigt gammal och trött moppe men jag var väldigt nöjd ändå. Tog min lille moppe, åkte och åt lunch på Seven Eleven och drog sedan ut på dagens äventyr.

(null)

OM NI NÅGON GÅNG ÄR I PAI PCH SKA HYRA MOPPE, HYR AV DESSA! DOM ÄR HELT FANTASTISKA!

Att vara helt själv på en ny plats och inte ha en aning om vad som finns eller vad man kan göra är alltid lika spännande. Jag gick in på min karta på mobilen och såg ut markerade platser på den. Mitt första stopp blev vid ett jordgubbscafé och plantage. Tyvärr var det inte säsong för jordgubbar just nu men platsen var väldigt fin ändå. Jag gick och tittade runt på området, tog lite bilder och fick panik över att jag trodde att jag hade tappat nyckeln till moppen. Tur var att den låg i väskan hela tiden. Efter att ha gått runt ett tag bestämde jag mig för att beställa en jordgubbssmoothie, den blev gjord på frysta jordgubbar men var väldigt god ändå.

(null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null)

(null)

(null)

Tog mig sedan vidare till en plats som heter Pai Canyon, väldigt fin plats med bra klättring. Jag hade dock som vanligt på mig mina tofflor och insåg väldigt snabbt att de var en ganska dum idé att klättra runt i dem. De hade även hunnit bli väldigt varmt och jag bestämde mig för att skippa den aktiviteten och ta den nästkommande dag med riktiga gympaskor istället.  

(null) (null) (null)

Därefter hade jag inte riktigt någon plan längre utan åkte och kollade på en bro som tydligen skulle vara fin men den var ungefär som vilken bro som helst. Hittade även en väldigt stor buddhastaty och blev jagad av en arg hund som fick syn på mig och moppen. Jag klarade mig undan hunden som tur var och hittade en skylt där det stod vattenfall, följde skylten och det var en väldigt mysig men dålig väg upp dit. Väl vid vattenfallet fick jag betala 200 baht vilket motsvarar ungefär 60kr för att kunna gå in i naturreservatet. Vattenfallet var inte jättestort men väldigt fint, många badade och hoppade från klippan ner i vattnet men som vanligt hade jag glömt badkläder och fick därför inte möjligheten att svalka mig lite. Badade benen medans jag tog lite kort.

(null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null)

Utanför vattenfallet på parkeringen stod det en skylt om att man kunde fortsätta vägen upp och komma till en bro av bambu, detta lät intressant och jag följde vägen upp. Jag kom fram till en jättefin risodling där dom hade byggt en väldigt lång och stor bambubro som gick i mitten av fältet och längs sidorna växte på vissa platser underbara blommor.



Runt om alltihop fanns det några olika café och restauranger, på risodlingen var det många som var ute och arbetade och hela omgivningen var helt fantastiskt vacker. Jag gick runt på bron i säkert tre timmar, dagen började närma sig sitt slut och de blev mörkare och mörkare. Åkte sedan tillbaka till mitt boende, tog en dusch, fixade mig lite och åkte sedan ner till centrum och tog en pizza och lyssnade på livemusik. Hela dagen var helt magisk och jag hade verkligen superkul i mitt eget ensamma sällskap. Jag är väldigt glad över att jag kan göra saker själv och dessutom njuta och uppskatta dom lika mycket om inte mer,än vad jag skulle göra med någon annan. Kvällen blev tidig, tittade lite på serier och somnade sedan till de.

(null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Tack för att just du läst!


Kram Lule!❤️


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: