Phuket

HEEEYE!
\nVi anlände till Phuket lite mer än 14h efter att vi hoppade på de fantastiska nattåget. Vårt hotell låt i Patong och hade nära till de mesta. Tyvärr var de fullt i svartmögel på hotellet på grund av den enorma regnperiod som dom har just nu. De luktande starkt på varje våning och fanns i taket här och där, speciellt hade vi ganska mycket på vårt badrum. Jag är väldigt känslig för mögel men vi tillbringade så lite tid som möjligt på hotellet och då gick de bra. Rummen var egentligen jättefina och personalen var jättegulliga, de ligger perfekt till och egentligen är jag nöjd. Jag skulle dock inte rekommendera de boendet till någon just nu på grund av mögel men om dom renoverar lite efter regnperioden kommer hotellet vara riktigt bra. Jag tänker inte berätta vilket hotell de var för de sista jag vill är att hänga ut dom på internet. Vill bara att ni även ska få läsa att allt på denna resa inte går som en dans på rosor, jag tycker nog att boende biten är svårast.
\n


TISDAG OCH BÅTTUR
\nVi började dagen väldigt tidigt, redan klockan 07:30 stod vi klarar nere i receptionen och väntade på vår skjuts. Medan vi väntade träffade vi en tjej från Canada som också skulle göra samma båttur som oss, de var iallafall fall vad vi trodde. Efter 30 min väntar kom äntligen bussen som skulle köra oss till båten men det var bara jag och Lina som fick åka med, Mia som tjejen från Canada heter fick stanna kvar och vänta på nästa i 30 min till. Vi hade tydligen inte samma båtresa riktigt men väldigt liknande.
\nBåtturern bestod av stopp vid tre olika öar, på två av dom fick vi åka Kajak in i grottor och runt om öarna tillsammans med en guide vilket var jätte coolt! Grottorna var väldigt mörka och på vissa ställen var de så trånga att vi fick lov att lägga oss ner för att komma igenom. Sjukt rolig upplevelse. Eftersom vi var många passagerare kunde inte alla åka samtidigt så vi åkte i olika omgångar, vi fick vänta till en början och medans vi väntade hoppade vi i vattnet från andra däck tillsammans med några andra. Senare fick vi veta att man inte skulle bada där då de tydligen finns många pirayor där och för att vattnet har så många starka strömmar. De med starka strömmar märkte jag faktiskt av för de tog en liten stund att komma runt båden.












Under dagen träffade vi flera nya människor och fick många nya vänner. Vi träffade ett par som nu anlitat mig och Lina som skidlärare i vinter. Träffade också ett jätteroligt par från Japan och ett annat par från Israel, alla lika  roliga och snälla och vi hängde tillsammans större delen av dagen. De är just detta som jag älskar så mycket med att resa, träffa nya människor från runt om i världen och lära sig nya saker från dom, skapa fina minnen tillsammans. Mäktig känsla.

Sista destinationen för dagen blev "James Bond iland" som egentligen heter Khao Phing Kan. Ön började kallas "James Bond iland efter att en del av filmen "THE MAN WITH THE GOLDEN GUN" spelades in där. Filmen gjorde ön väldigt känd och nu är det väldigt många turister som besöker den dagligen. Ön var väldigt fin bara lite synd att man inte fick bada, kanske också ganska förståeligt ändå när man tänker en gång till. Vet inte hur länge vi var ute på havet men hela dagen gick iallafall.














Väl på hotellet igen duschade vi och gjorde oss i ordning för att möta upp Mia igen och en kille som heter Evan som hon träffat på sin båttur. Vi alla fyra gick tillsammans ner på nattmarknaen och åt middag, där efter gick vi ner till stranden, satte oss för att prata och titta ut över havet.

ONSDAG

\nVi spenderade hela dagen på stranden tillsammans med Evan, badade, solade och spelade Skipbo tillsammans. En lugn och välbehövlig dag helt enkelt. Senare mötte vi upp Mia som varit på en båttur under dagen, vi gjorde som vanligt och avslutade kvällen med middag ute på nattmarknaden.

TORSDAG
\nVi checkade ut på morgonen och åkta alla fyra till färgen som skulle ta oss över till Phi Phi iland, en båtresa på 2h och jag satt såklart ute hela vägen. De gäller att passa på att njuta medans man kan.

\n

Tack för att just du läst!❤️
\nKram Lule!



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: