sommaren 2018!

Heeeye!!

 

Nu är det snart ett HELT år sedan jag uppdaterade här på bloggen, mitt senaste inlägg var 20 september och de är helt sjukt. Jag vet inte om jag har några läsare kvar vilket är förståeligt eftersom jag varit VÄLDIGT dålig på att uppdatera här, men jag tänkte ändå göra ett försök att starta upp denna blogg igen. Jag älskar fortfarande att skriva och har verkligen saknat att blogga MEN de senaste året har varit väldigt tidskrävande, därför har jag varken haft tid eller ork att skriva.



Sommaren 2018

 

Sommaren 2018 är en sommar jag med säkert många fler kommer att minnas länge. Jag har haft en helt fantastisk sommar och jag har hunnit göra sjukt mycket under dessa veckor. Sommaren började redan i maj då den första sommarvärmen slog ut och för mig var maj en väldigt jobbig men ändå fin månad.

 

5 maj lämnade min gammelfarmor denna värld nästan 92 år gammal, hon har alltid haft en stor betydelse i mitt liv och därför tog det mig väldigt hårt när hon plötsligt valde en annan väg att gå. Hon var en glad och stark kvinna som jag ser upp till väldigt mycket och de glädjer mig att hon fick vara frisk ända in i de sista, hon slapp lida för allt gick väldigt fort och de är jag tacksam för.  Veckan innan hon gick bort fick jag för mig att ringa till henne, jag brukar inte göra de därför att hon började bli glömsk och jag var rädd att hon inte skulle veta vem jag var om jag ringde. Veckan innan hon gick bort ringde jag ändå, det var något inom mig som sa att jag verkligen borde göra de. Hon visste direkt vem jag var och jag hörde verkligen på henne hur glad hon var att jag ringde. Vi pratade ett tag och jag berättade att vi skulle åka till Stockholm två veckor senare och då lovade jag att vi skulle komma och hälsa på, jag hade inte träffat henne sedan i julas. Jag hann aldrig hälsa på henne eftersom hon gick bort veckan efter men jag fick veta av pappa att hon hade ringt min farfar direkt efter att vi hade lagt på och berättat att jag hade ringt och hur glad hon var över de. Jag är glad att jag ringde och fick höra hennes röst en sista gång.

 
 
24 maj var det begravning, en väldigt fin begravning och två dagar senare åkte jag och min familj till Spanien. Vi var där i ungefär en och en halv vecka och vi hade det riktigt bra, dessvärre hade ni det varmare i Sverige än vad vi hade i Spanien så när jag kom hem var de flesta brunare än mig. Jag gick sista veckan i skolan och efter de åkte jag till Strömstad för att sommarjobba ute på en semester ö. Jag var där tillsammans med Ebba i fyra veckor och vi hade sjukt roligt, vi fick minnen vi aldrig kommer glömma och vi längtar tillbaka varje dag som går. Vi jobbade i kök, serverade frukost och middag, däremellan var vi lediga och då åkte vi mycket båt, solade och badade. Vi har fiskat krabbor, sett sälar och ätit massor av räkor, varje tisdag hade vi räkfest vilket enligt mig var höjdpunkten varje vecka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jag har även varit i Malung, Kinna, Göteborg, Stockholm, Ormön, Leksand och väldigt lite hemma i Älvdalen. Jag har sett och upplevt sjukt mycket denna sommar, träffat nya människor som jag är väldigt glad att jag mött och framförallt har jag fått massor av minnen.  Vi har haft en helt magisk sommarvärme i Sverige i år och jag älskar de men vet att det funnits nackdelar med de också. Lite underligt är det väl ändå varför vi alltid måste klaga på vädret, de flesta somrar klagar vi på att det är kallt och regnigt och nu när vi haft en underbart fin sommar har vi klagat och velat ha regn och svalare väder. Aldrig är vi nöjda ;)

 
 

Jag hoppas att ni har haft en fantastisk sommar, nu har skolorna dragit igång igen och jag börjar mitt tredje och sista år på gymnasiet. Helt sjukt hur fort tiden går, snart tar jag studenten och förhoppningsvis har jag då en plan på vad jag vill göra då. Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra efter gymnasiet men jag har tid att komma på de, jag måste försöka leva i nuet och inte tänka för mycket på framtiden för då blir jag stressad hehe.

 

Hoppas att ni får en bra vecka!

 

KRAM Julia<3

 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: