18:e september

Heeeye!

 

Måndag, ny vecka och nya möjligheter! Hur många gånger har man inte hört den meningen förut? Lite för många gånger kanske men det är en ganska bra mening om man tänker efter. Jag anser att dagarna blir de vi gör dem till, att försöka börja varje vecka med en positiv inställning fungerar väldigt bra åtminstone för mig.

 

Jag sluter ögonen och tar ett djupt andetag, andas in den friska kalla luften och andas sedan ut den igen. Jag fortsätter hålla mina ögon slutna ett litet tag till för att få behålla den starka känslan jag just nu inte kan förklara för dig. ETT, TVÅ, TRE, jag slår upp ögonen igen, jag ser färger, starka färger som fyller miljön runt mig. Det är höst! Många har hösten som favorit årstid och jag har aldrig förstått vad som är speciellt med den, jag har alltid tyckt att de är en tid som är väldigt tråkig, mycket regn och det börjar bli kallt ute. De enda jag tidigare gillat med hösten är att jag fyller år. Idag förstår jag er som älskar hösten, den är färgstark, givande och väldigt mysig. Det börjar bli mörka kvällar vilket jag gillar för då kan man börja tända ljus på kvällarna, mysa ner sig i sängen med en kopp te och kolla på en bra film eller serie. En sak till som är väldigt rolig med hösten är halloween, jag tycker att de är mysigt och när jag var mindre hade jag alltid halloween partyn, ibland på leklandet som mamma ägde då och ibland hade jag det hemma.

 

Det är 23 dagar kvar tills det är min 17 års dag och det är 19 dagar kvar tills jag ska gå på musikalen Cats. Jag kan inte säga att jag längtar till min födelsedag för det känns som att det inte är något speciellt att fylla 17. Man får ingen ny behörighet eller vad man ska säga utan man blir bara ett år äldre. Däremot  längtar jag till Cats! Det ska bli sjukt kul att få se den och jag har längtat efter den i flera månader och nu snart får jag se den! Jag ska se den tillsammans med moster Annelie och mamma,mysigt kommer det att bli.

 

Tiden går väldigt fort och de tjatar jag om i nästan varje inlägg men det är helt sjukt faktiskt! Det är 97 dagar kvar till julafton vilket betyder att det snart är ett år sedan jag var i Spanien på min första utlandsresa med min familj. Det betyder även att det snart är två år sedan jag firade en “riktig” jul hemma. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig åka utomlands på julafton igen för det var sjukt mysigt och jag saknade inte alls att ha den där traditionella julen.




Hoppas att ni haft en underbar helg, det har jag haft!

Önskar er en bra vecka!

Bilden är från en estetfest förra helgen.

 
 

Kram JULIA<3

 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: