Jordgubbar<3

Heeeye!

Hoppas att ni har haft en bra måndag! Just nu ligger jag i sängen och tänker på allt mellan himmel och jord.

Jag måste bara säga att detta läsår är det bästa skolåret jag någonsin haft. Jag har lärt mig sjukt mycket på väldigt kort tid och jag har träffat många underbara personer som jag trivs väldigt bra med. Jag har lärt mig hur det är att bo själv, hur det är att byta skola och hur det är att gå på gymnasie. Förra året vid den här tiden skrev jag mycket om hur nervös jag var över mitt gymnasieval, jag skrev att jag inte var redo att lämna Älvdalsskolan och att jag inte visste vad jag ville gå.

Att lämna Älvdalen och flytta hit är det bästa valet- jag någonsin gjort. Visst, skolan jag sökte till var inte rätt skola för mig. Jag trivdes bra i klassen men verkligen inte i skolan. Jag hade tur som fick byta skola efter jul, halva terminen hade gått och jag var egentligen för sent ute.Jag är sjukt tacksam över att jag fick byta till teater.

eater och samhällsvetenskapliga programmet är väldigt lika. Båda är högskoleförberedande och man läser ungefär samma ämnen. Många tror att man inte kan bli något när man går estetiska program. Många har väldigt många fördomar om dom som går estet, fördomar som inte alls stämmer.Eftersom de estetprogrammen är högskoleförberedande har vi precis samma möjligheter som dom som går samhälle. Jag kommer att läsa lika mycket matte och lika mycket naturkunskap som dom på samhäll. Jag är inte säker på att det är teater jag vill hålla på med efter gymnasiet men det är något jag tycker är väldigt kul! Man kan säga att teater är som samhällsvetenskapliga programmet fast mycket roligare. De som går estet är inte alls som mång tror,skillnaden är att de som går estet oftast verkligen vågar vara sig själva och skäms inte för vilka de är, många är öppna och väldigt lätta att prata med, roliga och sjukt snälla! Alla är accepterade för den man är.

Tack vare att jag flyttat hit känner jag att jag har blivit en mer självsäker person. Jag är trygg i mig själv och jag har blivit en mycket gladare och positivare person. Jag har väl alltid varit en väldigt glad och positiv tjej, jag har alltid kunnat sagt som jag tycker och tänker men jag har aldrig känt att jag passat in bland så många hemma. Här i Falun har jag fått många olika kompisar och det bästa är att hur olika vi än är trivs vi och har sjukt roligt tillsammans. Jag har lärt mig att se på andra på ett helt annat sätt och jag lär mig mer och mer varje dag som går även om jag inte tänker på de.

Falun är staden jag aldrig trodde att jag skulle hamna i.<3

 

kram Lule<3

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: