Nyårslöften/mål 2017<3

Heeeye!
Är det bara jag som tycker att veckorna går ganska fort ändå? Jag tycker att det var måndag igår men det är fredag imorgon! Klagar absolut inte för jag längtar tills nästa lov. Grejen är den att jag är ALDRIG utvilad efter ett lov, jag är mer trött efter ett lov än vad jag är efter en vecka i skolan. Tror att det är många fler än jag som känner så och antagligen är det för att man är uppe mycket längre på nätterna och vänder helt på dygnet.
Både idag och igår har jag varit sjukt trött efter skolan, kommit hem till lägenheten och lagt mig i sängen och på mindre än fem minturer somnat och sovit ungefär två timmar. (typ)
Igår somnade jag vid sju och vaknade vid nio och var helt slut. 
 
Förra terminen var ganska jobbig för mig, jag hade mycket att göra, inga rutiner och tiden räckte inte till alls. Jag åt aldrig frukost vilket gjorde att jag inte hade någon energi alls under förmiddagen. Jag orkade aldrig laga mat själv så jag var ute och åt istället vilket gjorde att pengarna försvann väldigt fort. Ofta åt jag ingen middag alls utan satt hemma och gjorde läxor istället. Eftersom jag alltid åt mat ute och bara struntade i att äta hemma blev den mat jag hade hemma dålig och jag fick kasta väldigt mycket. Vilket också gjorde att mycket pengar bara slösades bort.
Mitt nyårslöfte för i år är att försöka ändra på de jag hade problem med förra terminen. jag har inte gjort en hel plan med rutiner för hur jag ska göra detta än men jag har kommit på några mål som jag ska försöka uppnå.
 
1. Jag ska försöka äta något slag av frukost varje morgon eller i alla fall ta med mig något till skolan som jag kan äta när jag blir hungrig. Jag har aldrig riktigt gillat att äta frukost, speciellt inte på tidiga morgnar. Jag tror att det kan bero på att jag är ganska kräsen för de man brukar äta till frukost. Jag är inte jätte förtjust i bröd längre, jag är inte förtjust i något av "standard frukosten". Helst vill jag äta riktig mat ungefär som en lunch till frukost men det hinner jag aldrig med när jag ska till skolan.
Därför ska jag nu denna termin försöka hitta lätta och snabba saker att äta på morgonen, just denna vecka har jag bara ätit kall risgrynsgröt med sylt till men jag har gjort det varje dag och det är framsteg!
 
2. Jag ska försöka spara på pengarna och därför ska jag försöka minska ätandet av utemat och istället börja göra saker hemma så att jag slipper slänga massa mat.
 
3. Jag ska börja planera skolarbetet så att jag inte blir lika stressad av de, plugga några timmar hemma två eller tre dagar i veckon och dom andra två umgås med kompisar eller bara vila. Jag ska ta tag i engelskan nu då jag har väldigt svårt för de! Jag ligger på en väldigt låg nivå och jag känner att jag aldrig riktigt fått den hjälp jag behöver i skolan. Jag ska absolut inte skylla allt på skolan då jag själv intalar mig själv att jag aldrig kommer kunna lära mig det men jag önskar att jag hade fått mer hjälp med det på högstadiet och nu första tiden på gymnasiet men det är som det är och nu ska jag verkligen försöka jobba mycket med de hemma också. Jag ska försöka lyssna på engelska ljudböckerk med text till, 1 till 2 timmar per dag. Jag borde börjat för länge sedan men bättre sent än aldrig för hoppningsvis.
Jag ska även försöka sattsa mycket på matten då jag nu har bestämt mig för att jag nästa år ska läsa matte 2b och även naturkunskap 2. Det känns som väldigt tuffa kurser men ändå tror jag att dom är väldigt bra att ha.
 
4. Jag ska försöka lägga mig tidigare på kvällarna så att jag blir mer utvilad och klarar av skolan bättre.
 
5. Jag ska försöka hålla bloggen vid liv igen för jag tycker verkligen att det är roligt att skriva. Det känns som en personlig dagbok fast den är offentlig. (typ)
 
Ja, det är några mål jag har för detta år och jag har säkert fler men just nu kommer jag inte på några fler. Det känns som en bra början i alla fall,för om jag inte sätter mål som jag vill nå kommer allt fortsätta i samma banor. Nu gäller det bara att sträva och kämpa för dessa mål. 
Hoppas att ni haft en bra dag! 
KRAM<3//Lule<3
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: