Bytt skola?

Heeeye!
 
I våras tog jag beslutet att flytta till Falun och börja skola där. Vi letade efter lägenhet hela sommaren och tillsist hittade vi en tvåa väldigt nära stan. Till en början trodde jag inte att jag skulle trivas i den, det var svårt att tänka sig att jag skulle bo där. Nu trivs jag jätte bra i den, det är jätte skönt att ha en egen lägenhet och det är så skönt att den ligger nära stan.
Jag trivdes jättebra i den nya skolan till en början men med tiden kände jag att det var något som inte kändes rätt. Jag trivdes jätte bra i min klass och hade jätte många kompisar som jag hade sjukt kul med, men något gjorde att jag inte trivdes lika bra längre. Jag började känna mig nedstämd och åkte hem väldigt mycket.
Efter en stund kom jag på vad felet var, jag har det ganska svårt i vissa ämnen, det började gå dåligt och ändå fick jag ingen hjälp från skolan alls. Jag slutade umgås med kompisarna efter skolan för jag hamnade mer och mer efter i skolan och det var svårt att hinna i kapp när jag inte fick någon hjälp, därför gick jag direkt hem efter skolan och satte mig och pluggade i säkert 4 till 5 timmar till. Det blev ganska jobbigt i längden.
Jag och mamma var på lärarna flera gånger och berättade att jag behövde mer hjälp men enligt dom var det omöjligt. Skolan kunde inte ge mig mer hjälp.
Tre veckor innan jullov lessnade jag, jag gick till min mentor och berättade att jag funderar på att byta skola på grund av att jag inte får någon hjälp.Jag hade inte berättat för henne tidigare och hon blev väldigt förvånad. Jag hade många lärare jag gillade på skolan och som var väldigt bra men i de ämnen som jag har svårt i tyckte jag inte att dom lärarna gjorde något alls för att hjälpa. Min mentor gick till rektorn och plötsligt gick det jätte fort och jätte lätt att få extra hjälp. 
Pkötsligt gick det väldigt bra att få hjälp och då lessnade jag helt. Jag har försökt få hjälp sedan vi började i augusti och inte för än jag säger att jag ska sluta kan jag få det. Extra hjälpen jag fick då var bra men jag hade redan varit och kollat på en ny skola och den kändes bättre.
Det var tråkigt att lämna min grymma klass och vissa lärare men min nya klass känns bra den med och nu går jag estet teater på Lugnet, innan gick jag sam.
Nu får jag bra hjälp och jag är glad att jag till sist bytte.
 
 
Alla vet att jag i somras blev av med mitt Am-kort i sex månader och att jag fick omesiktning på min epa! Det var de sex längsta månaderna jag varit med om, tiden gick så sakta och jag har verkligen längtat efter att få tillbaka de! I december fick jag äntligen tillbaka det och lyckan var seriöst obeskrivlig! Jag var gladare än vad jag var när jag klarade kortet! Även fast det går sakta och det tar lång tid att åka så är de bland det bästa jag vet! Det är en frihet att kunna ta sig vart man vill och när jag sedan inte kunde göra det längre var det faktiskt jobbigt. Epan är inte besiktad än tyvärr men jag hoppas att den blir det snart så att vi får komma ut på vägarna igen. 
 
Detta var lite om vad jag har gjort under hösten då bloggen stod stilla.
Hoppas att ni haft en bra dag! KRAM
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: