31/8-2017<3

Heeeye!


Idag är det sista dagen på sommaren och det känns både lite sorgligt och lite skönt. Jag hade velat bada sista dagen på sommaren men eftersom jag är i Falun och inte känner till något bra badställe här blev det inte så tyvärr.


Jag har gått en och en halv vecka i skolan nu och jag tycker faktiskt att det är väldigt roligt att vara tillbaka igen. Jag har saknat mina klasskompisar väldigt mycket och jag har saknat teater lektionerna! Aldrig tidigare har jag kunnat sagt att jag faktiskt längtar tillbaka till skolan och att det ska bli kul att börja igen men sista veckan på sommarlovet längtade jag verkligen.


Vi har blivit en större klass när vi läser basämnena, förra året läste vi tillsammans med dansklassen och då var vi ungefär tjugo stycken i klassen. Detta läsår ska vi även läsa tillsammans med media så nu är vi närmare trettio stycken i klassen. Jag tycker att det är väldigt roligt att vi ska få lära känna dem också, jag har umgåtts en hel del med dem som går musik och dans men aldrig med media.


Mitt schema detta år är helt underbart faktiskt. Jag har ganska sena dagar på måndagar och tisdagar men onsdagar och torsdagar är lagom långa och fredagen är helt underbar! Jag börjar 09:40 och slutar 12:20 på fredagar. Kunde det blivit bättre? Förra året slutade jag fyra på fredagar eftersom jag läste språk och det var jättejobbigt att komma hem till Älvdalen sent varje fredag.


Är det bara jag som har vissa perioder där jag älskar att läsa och vissa där det verkligen är jättetråkigt att läsa? När hösten kommer brukar jag tillbringa mina dagar efter skolan i min säng framför en bra bok och då ligger jag och läser i flera timmar. Runt jul avtar den lusten och jag slutar läsa igen. Jag ska försöka börja läsa engelska böcker nu men jag ska läsa  böcker som jag redan läst på svenska för jag tror att det blir lättare att förstå dem då. Just nu läser jag en fantasybok som hittills är ganska bra.


Tänkte säga godnatt till er nu och önska er en trevlig helg<3

Kram Julia<3

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: