Sony

Heeeye!
Nu var det ett tag sen igen...
Det har inte hänt speciellt mycket sen jag bloggade sist, dagar kommer och dagar går.
Men imorgon händer det grejer😉         Hela skolan ska åka till Idrefjäll och åka slalom! Längtar så grymt mycket, därför borde jag snart försöka sova.                  Idag fyller min lillebror 12 år, de firade vi med sushi till middag och lita allt möjligt till fika.

En sak har det hänt sen jag bloggade sist och de är att jag har köpt en ny mobil!
Jag köpte en Sony Experia M4 Aqua eftersom jag trodde att min iPhone hade gått sönder får gått.

I lördags åkte jag slalom med Saga och Engla i Kläppen. Hels dagen regnade det så vi var alldeles pissblöta!
Min mobil låg i jackfickan och när jag tog upp den var den VÄLDIGT blöt, jag torkade av den och efter en liten stund började den bete sig skumt... Den gick in och ut på appar helt av sig själv, den tog skärmbilder och gick in på Siri funktionen.
Jag försökte att starta om den genom att hålla in hemknappen och låsknappen men det gick inte... Efter en lång stund och ganska många svordomar dog den men inte av att den hade lågt med batteri utan den bara dog ändå. Det gick inte att starta den så när jag kom hem la jag den på ett element på rummet... Efter cirka 1 timme provade jag att starta den och då gick de! Men den var precis lika knäpp som när den la av.
Därför la jag den i en påse med ris och där i låg den och blinkade.
Dagen efter åkte jag och pappa till Mora och då köpte jag sonyn... När jag kom hem tog jag ur iPhonen ur rispåsen och då fungerade den precis som den skulle...
En på pappas jobb har kollat på den och säger att den inte alls har något vatten i sig vilket jag tycker är mycket konstigt med tanke på att jag tappade den i sjön i somras! Den är typ precis som när jag köpte den!
Jag måste ha lyckats fått en vattentät iPhone!😜
Därför har jag nu två mobiler som jag använder...👍🏻köpte sonyn helt i onödan.😉
Här är några bilder som jag tagit sen jag bloggade sist.;)




Hoppas att ni har haft en bra vecka och att ni får en ännu bättre helg!
Godnatt❤️
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: