Älvdalsskolan 2016💕

Heeeye!
Nu är det fredag igen och veckorna börjar gå väldigt fort, snart är det sommarlov och som jag LÄNGTAR dit!
I ungefär 24 år om inte mer, har Älvdalens kommun  pratat om att bygga en ny högstadieskola i Älvdalen för att den vi har nu är sliten och möglig.
Men detta har bara varit något som kommunen pratat om men aldrig slutfört av olika anledningar...
Nu är bygget av den nya skolan äntligen igång och dom har nu rivit en del av skolan där vi tidigare hade slöjd,bild och hemkunskap.


Jag med säkert många fler tycker att dom borde börjat med den nya skolan för länge sedan...
Luften som finns inne i skolan är ganska kvav och tung, det kan ofta bli tungt att andas och man får ofta huvudverk.
Början av dagarna går oftast bra men efter lunch blir man tröttare och orkar inte med lika mycket som tidigare på dagen.
Jag tror att det beror på att luften är så tung inne i skolan.
Både de vuxna och vi elever påverkas av miljön i skolan.
Dessa tre år på högstadiet har varit både jobbiga och roliga, men nu ser jag fram emot gymnasiet.
Träffa nya människor, flytta, börja en ny skola och få en helt ny start i livet.
Just nu tror jag att det blir Falun som jag hamnar i till hösten men det är ändå ganska långt kvar tills vi ska börja gymnasiet och mycket kan hända på vägen dit.
Jag tycker lite synd om de blivande sjuorna och lärarna som får gå tre år i detta byggkaos men tillsist blir det säkert bra!
Det är jätte kul att se att dom börjat bygga den nya skolan nu och jag hoppas att den går snabbt att bygga!❤️👍🏼
Trevlig HELG👌🏼





1 Ewelina skriven

Jag ska också börja gymnasiet! Är så taggad :D

Svar: Åh vad kul! Vad ska du går för linje då?😊
Julia Linhein

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: