~Paintball~

Heeeye!
Idag har jag varit med fritte och spelat paintball vid Väsas gamla slalombacke.
Jag har aldrog spelat de förut och ärligt,jag var as nervös i början!
Jag trodde att jag skulle göra fel för att jag förstod inte riktigt när ledaren förklarade!
Jag tyckte de va superkul! 
Jag blev skjuten 2 gånger,Hahaha inte så speciellt mycket men jag körde lite fegspel.
Vi var fyra lag som fick mötas två och två.
I början gick hela spelet ut på att man skulle ta sig till "mitten" av planen och hämta en dunk som man sedan skulle få över till sin start plats utan att bli träffad.
Man fick kasta dunken mellan varandra och plötsligt låg den väldigt nära mig men ändå lite för långt bort för att jag skulle kunna ta den utan att bli skjuten.
Jag väntade och väntade, många blev skjutna o de motsatta laget och jag blev mer och mer taggad på att hämta dunken.
Problemet var att den låg framför ett skydd, jag var rädd att om jag sprang fram till dunken skulle någon sitta bakom skyddet och skjuta mig.
De andra i mitt lag backade upp mig och tillsist spran jag fram och hämtade dunken.
Den ronden vann mitt lag men jag tror att det slutade med oavgjort.

Tyvärr så tog jag inte alls många bilder för det blev snabbt mörkt och man såg absolut ingenting.

Jag tycker att det är super roligt när fritte anordnar aktiviteter till oss ungdomar, vi brukar åka iväg och göra ganska så mycket roligt!
Tidigare har jag inte vågat följa med på så mycket saker eftersom jag aldrig har haft någon kompis i min klass som vill följa med.
Egentligen tycker jag att fler borde börja följa med fritte på aktiviteter men även att fler borde börja gå till fritte på kvällarna.
Många är rädda för att gå dit, rädda för att följa med på saker för att man tror att man blir utanför.
Men det är helt fel! Alla är med alla och man blir aldrig utanför.
Man får fler kompisar, även om vi vet vilka alla är så vet vi inte riktigt HUR alla andra är.
Vi går efter de vi hör och de vi tror om en person och därför försöker ingen att lära känna personen på riktigt!
Kanske hittar man någon som man har mycket gemensamt med,vilket man kanske inte trodde.
Ni som inte är på fritte eller hänger med på aktiviteterna, ni borde iallafall ge de en chans! Kanske gillar ni de eller så gör man de inte men då har man iallafall provat.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: