Sjukstugan!đŸ’Ș

Heeeeye!😘
Idag var jag och tog blodprov igen... Hatar ALLA dessa blodprov!
Under en lÀngre period har jag med mellan jÀmnanrum FÄtt en slags kramper i magen som sedan gÄr uppÄt mot brösten och ner över ryggen. Jag kan inte göra nÄgontin nÀr krampen kommer, det gör ONT att andas och krampen hÄller i sig ett vÀldigt lÄngt tag.
SÄ för ungefÀr tvÄ mÄnader sen kollade jag upp de, men lÀkarna visste inte riktigt vad det kunde bero pÄ sÄ dom ville att jag skulle ta ett blodprov.
Men det visade sig att det var 10 stycken blodprov jag skulle ta! Jag har ALDRIG tyckt att det Àr lÀskigt att ta blodprov eller sprutor, visst det blev en liten chock (stavning) nÀr jag fick höra att det skulle vara 10 stycken men det skulle sÀkert gÄ bra!
NĂ€r lĂ€karen hade tagit 6 rör började jag bli yr men jag sa inget, hon tog tre till men sen kunde jag inte lĂ„ta bli att sĂ€ga till. Jag mĂ„dde illa,allt snurrade och huvudet vĂ€rkte! Dom kunde inte ta det 10:onde röret för jag mĂ„dde sĂ„ dĂ„ligt. 
Efter de har jag varit vĂ€ldigt rĂ€dd för blodprov, jag Ă€r inte rĂ€dd för blodet eller nĂ„len utan  jag Ă€r rĂ€dd för att mĂ„ dĂ„ligt efterĂ„t!
Efter de har jag varit pÄ sjukstugan nÄgra gÄnger till och tagit blodprov och varje gÄng mÄtt vÀldigt dÄligt, Àven fast det bara varit 3 stycken!
Men idag var det nĂ€ra att jag svimmade! Jag skulle bara ta ett rör men var sĂ„Ă„Ă„ rĂ€dd att jag skulle mĂ„ dĂ„ligt efterĂ„t sĂ„ jag spĂ€nde mig vĂ€ldigt mycket nĂ€r sjuksyster tog ett prov. 
NÀr det var klart slappnade jag av och var sÄÄÄ GLAD att jag mÄdde bra, eller jag hade lite ont i huvudet men det kÀndes ÀndÄ bra.
Jag stÀllde mig upp och dÄ började allt att snurra, dom sa till mig att jag skulle sÀtta mig i stolen igen men nÀr jag skulle sÀtta mig missade jag stolen och hamnade pÄ golvet. Enligt mamma sÄ fick dom vara tvÄ personer som lyfte upp mig pÄ stolen igen, sjÀlv minns jag inget av de!
Jag har aldrig svimmat förut sĂ„ det var vĂ€ldigt lĂ€skigt! 
Men nu mĂ„r jag iallafall bra igen, och kramperna er heller inget farligt!❀





Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn:   Kommentar:
Kom ihÄg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: