~Gamla stan~

Heeeye!
Idag har jag,Alva och Ronja varit i Gamla stan! 
Solen har skinit hela dagen och det har varit super varmt!
Vi köpte glass på ett ställe där dom gör sina egna våfflor!
Det var sååå himla gott!😍👍

Vi gick till slottet och tog några kort!





Det stod en vakt och vaktade vid slottsporten, han såg så uttråkad ut så jag gick fram till han och började ställa frågor.
Först trodde jag inte att han skulle svara, dom får egentligen inte prata med folk, jag har försökt prata med dom förr men då svarade dom inte, men det gjorde denna vakt!😂👍

Jag~är det inte tråkigt att stå här helt stilla?
Han~nej det är helt okej!
Jag~hur länge måste du stå här varje dag?
Han~två timmar i sträck,sen får jag vila i två timmar sen ska jag stå har i två timmar igen.
Jag~vad jobbigt!
Han~lite!
Jag~varför vaktar du slottet?
Han~man måste vakta kungen och slottet!
Jag~bor kungen här?
Han~ja det gör han, men han är inte hemma just nu!
Jag~hur länge har du stått här nu då?
Han~ 47 minuter typ.
Jag~ha en bra dag!👍
Haha sen gick jag tillbaka till de andra!

Denna dag har varit helt toppen! 
Dagen började med femkampen som vi aldrig gjorde på midsommar eftersom det regnade så mycket. Sen blev det Gamla stan och Plattan!👍





När vi kom hem runt 9 så gick vi ner till badet och tog ett dopp! Det var Alvas första dopp för i år och mitt andra!👍
Men tyvärr blir det inga bilder på de😘
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: