~iPhone 6 håller~

Heeeye!
Idag är det måndag, men det vet ni väl redan.

I lördags sovde jag och Lovisa över hos Ebba i hennes husvagn.
Jag och Lovisa samåkte till Ebba och när vi kom dit visade hon oss sina kaninungar.
Dom sprang runt i en liten hage på gräsmattan tillsammans med sin mamma.
Hon har fem kaninungar och fyra fullvuxna kaniner tror jag.
Som jag har sagt tidigare så är jag VÄLDTIGT rädd för kaniner!😂😂
Ebba vela att vi skulle hjälpa henne att ta in kaninerna i sina burar på kvällen och medans Ebba och Lovisa fått tag i varsina kaniner och gått iväg stod jag kvar med de andra.
Tillslut lyckade även jag få tag i en kanin och gick bort till burarna, dom andra hade då gått tillbaka till hagen för att hämta de andra.
Ebba så åt mig att öppna buren och släppa in kaninen men jag var rädd att om jag öpnade buren skulle de andra hoppa ut.
Därför stod jag där i mörkret och höll i en kaninunge samtidigt som jag nästan grät och var livrädd!😂😂
Haha jag fattar inte hur jag kan vara rädd för kaniner men det är jag!



Dagen efter bestämde vi oss för att åka ut och paddla kanot!
Det var min första gång och jag funderade i säkert över en timme på om jag skulle ta med mobilen eller inte.
Ebbas pappa sa att kanoten var rätt så bred och att han har haft mobilen med sig flera gånger så de skulle säkert gå bra.
Jag valde därför att ta med mobilen så vi skulle kunna ta kort.
Vi paddlade i 2 timmar och 20 minuter ungefär!
Ebbas pappa hade rätt, kanoten var väldigt bred och det gick väldigt bra.
Vi stannade några gånger för att byta plats.
Vi tog även väldigt många bilder!

Min mamma och pappa tyckte att jag skulle lämna mobilen hemma och nu såhär i efterhand borde jag ha gjort de.
Vi rodde till en strand där vi skulle byta plats med varandra. Vi hade precis kommit in på de grund och alla hade hoppat ur förutom jag.
Jag ställde mig upp och skulle precis kliva av när jag ser att något rosa faller rakt ner i vattnet!
Jag hinner precis komma på att jag hade mobilen i knät och jag reagerar direkt och dyker ner med handen i vattnet nästan samtidigt som jag ser att de rosa åker ner. 

Det måste ha gått på bara 2 sekunder för sen hade jag fått upp den.
Jag kutade upp på land och slet av skalet som jag hade på mobilen.
Den hade legat helt under vattnet så jag räknade inte med att den skulle fungera.
Ibland har man väldigt tur för det var precis vad den gjorde, den FUNGERADE!
Skalet hade skyddat både mina kort som jag hade i mobilskalet och mobilen. 
Den blev lite blöt men jag hann torka av de innan de åkte in i högtalarna eller något av de andra hålen på mobilen.
Visst, lite måste ha kommit in för högtalarna fungerar inte lika bra som innan den hamnade i vattnet men dom fungerar nästan lika bra,jag hör knappt någon skillnad!
Den laddar precis som den ska och allt annat fungerar också en så länge.

Här kommer några bilder som vi tog innan den hamnade i vattnet.











Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: